Pomoc techniczna w Fortum Energia
1. Brak prądu w lokalu - co może być przyczyną?
Zobacz jak postępować w przypadku braku prądu, w zależności od tego, czym jest on spowodowany:
Awaria po stronie dostawcy
Sprawdź, czy inni mieszkańcy w okolicy również nie mają prądu (np.sąsiad):
- Jeśli prądu nie ma tylko w Twoim lokalu - problem zgłoś do swojego elektryka
- Jeśli problem nie dotyczy tylko Twojego lokalu - sprawdź:
- informacje na stronie internetowej swojego dostawcy energii (szczegółowe informacje i przewidywany termin usunięcia awarii) lub
- zgłoś awarię, dzwoniąc pod numer pogotowia energetycznego odpowiedniego dla Twojego obszaru (dostawcy energii).
- Jeśli problem nie dotyczy tylko Twojego lokalu - sprawdź:
Wyłączenie prądu z powodu zadłużenia
Skontaktuj się z konsultantem Fortum Energia pod numerem: 801 111 333 (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora)
Awaria z nieznanych przyczyn
Istnieją też inne przyczyny braku prądu:
- Prace planowe/konserwacyjne prowadzone przez dostawcę energii.
Na stronie internetowej swojego dostawcy znajdziesz również planowany termin zakończenia prac i przywrócenia dostawy prądu. - Uszkodzenie obwodu elektrycznego w lokalu (kable).
W tej sytuacji wezwij swojego elektryka (pamiętaj, że musi on mieć odpowiednie uprawnienia - SEP).
2. Problemy z licznikiem - co zrobić?
Ważne
Każdą nieprawidłowość licznika lub potrzebę jego zdemontowania zgłoś do swojego dostawcy energii.
Jakie mogą wystąpić problemy z licznikiem?
- niepoprawne działanie (np. błędny format daty, nietypowe działanie zegara itp.),
- zerwana plomba,
- potrzebna zgoda na zdjęcie lub założenie plomby (np. z powodu remontu).
Co zrobi dostawca?
- Sprawdzi działanie licznika i jeśli będzie konieczność wymiany lub regulacji (naprawy) - umówi się z Tobą na wizytę w Twoim lokalu.
- Jeśli dostawca nie stwierdzi uszkodzenia licznika (ale Ty nadal masz podejrzenia, że działa nieprawidłowo), możesz zgłosić do dostawcy wniosek o ekspertyzę.
Ważne
Jeśli ekspertyza nie wykaże nieprawidłowości w działaniu, zostaniesz obciążony kosztami za jej realizację (szczegóły opłat sprawdzisz na stronie dostawcy w jego taryfie).
3. Uszkodzona infrastruktura - gdzie zgłosić szkodę?
Uszkodzona infrastruktura to np.
- wiszące kable na ulicy lub przy budynku,
- zdewastowany licznik w miejscu ogólnodostępnym (np. na klatce schodowej).
W takiej sytuacji problem zawsze zgłoś pod numer pogotowania energetycznego odpowiedniego dla Twojego obszaru: