Przejdź do głównej treści

Pomoc techniczna w Fortum Energia

1. Brak prądu w lokalu - co może być przyczyną?

Zobacz jak postępować w przypadku braku prądu, w zależności od tego, czym jest on spowodowany:

Awaria po stronie dostawcy

Sprawdź, czy inni mieszkańcy w okolicy również nie mają prądu (np.sąsiad):

  1. Jeśli prądu nie ma tylko w Twoim lokalu - problem zgłoś do swojego elektryka
    1. Jeśli problem nie dotyczy tylko Twojego lokalu - sprawdź:
      • informacje na stronie internetowej swojego dostawcy energii (szczegółowe informacje i przewidywany termin usunięcia awarii) lub
      • zgłoś awarię, dzwoniąc pod numer pogotowia energetycznego odpowiedniego dla Twojego obszaru (dostawcy energii).
Mapa Polski z zaznaczonymi obszarami poszczególnych Operatorów Systemu Dystrybucyjnego.

Wyłączenie prądu z powodu zadłużenia

Skontaktuj się z konsultantem Fortum Energia pod numerem: 801 111 333 (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora)

Awaria z nieznanych przyczyn

Istnieją też inne przyczyny braku prądu:

  1. Prace planowe/konserwacyjne prowadzone przez dostawcę energii.
    Na stronie internetowej swojego dostawcy znajdziesz również planowany termin zakończenia prac i przywrócenia dostawy prądu.
  2. Uszkodzenie obwodu elektrycznego w lokalu (kable).
    W tej sytuacji wezwij swojego elektryka (pamiętaj, że musi on mieć odpowiednie uprawnienia - SEP).

2. Problemy z licznikiem - co zrobić?

Ważne

Każdą nieprawidłowość licznika lub potrzebę jego zdemontowania zgłoś do swojego dostawcy energii.

Jakie mogą wystąpić problemy z licznikiem?

  1. niepoprawne działanie (np. błędny format daty, nietypowe działanie zegara itp.),
    1. zerwana plomba,
    2. potrzebna zgoda na zdjęcie lub założenie plomby (np. z powodu remontu).
Grafika przedstawiająca licznik

Co zrobi dostawca?

  1. Sprawdzi działanie licznika i jeśli będzie konieczność wymiany lub regulacji (naprawy) - umówi się z Tobą na wizytę w Twoim lokalu.
  2. Jeśli dostawca nie stwierdzi uszkodzenia licznika (ale Ty nadal masz podejrzenia, że działa nieprawidłowo), możesz zgłosić do dostawcy wniosek o ekspertyzę.

Ważne

Jeśli ekspertyza nie wykaże nieprawidłowości w działaniu, zostaniesz obciążony kosztami za jej realizację (szczegóły opłat sprawdzisz na stronie dostawcy w jego taryfie).

3. Uszkodzona infrastruktura - gdzie zgłosić szkodę?

Uszkodzona infrastruktura to np.

  • wiszące kable na ulicy lub przy budynku,
  • zdewastowany licznik w miejscu ogólnodostępnym (np. na klatce schodowej).

W takiej sytuacji problem zawsze zgłoś pod numer pogotowania energetycznego odpowiedniego dla Twojego obszaru:

Sprawdź numer pogotowia energetycznego